måndag 9 augusti 2010

Sommarens sista utefest.........................
I lördags hade vi cykelfest i Halla. Det är andra året och vi har det och det är helt otroligt kul.
De flesta av oss cyklar inte utan går. Vi bor ju ganska nära varandra.
Vi blir tilldelade förrätt, varmrätt eller dessert och skall ha fyra gäster. Det är så himla spännande att se vilka gäster som kommer. Och så får man ju chans att lära känna flera nya trevliga grannar, som man kanske inte skulle göra annars. Vi är ju trots allt 72 hus i området.
I år hade hade L och jag fått förrätt på vår lott och det blev laxmousse med en örtsås och färsk sparris. Det var riktigt gott.
Huvudrätten bestod av två jättegoda pajer med sallad, som intogs under glada skratt ;) hos ett nytt värdpar och två andra gäster.
Desserten, hemgjord glass och färska bär, fick vi hos fam. L, som är välkända för oss tillsammans med ytterligare ett trevlig par.
Sedan var det dans på logen till kl. 02.00.
Det var en av det roligaste fester jag varit på och jag tackar alla i vår aktivitetsgrupp, som lagt ner så mycket tid och energi på att göra det så trevligt (och även oss själva, man har ju inte roligare än man gör sig .........)
Tänkte också visa lite mer pyssel från sommaren.
Vår gamla brevlåda i trä har fått ny färg med namn, "poststämpel" och ett hjärta i zink.
(Tyvärr han tidningsbudet klistra dit BT-märket innan jag tog fotot)


I
En dag i juli hade vår aktivitetsgrupp även ordnat med bagageluckeloppis på vår "äng/fotbollsplan". Så himla kul.
L och jag köpte räddningsvästar till barnbarnen. Vi har innan men behövde fler. Och vi köpte även en liten -15 kg för lilleskrutten, som kommer i november.
Dessutom köpte jag en träbrevlåda, så det blir en till att måla........... :)
På kvällen var det pubkväll med levande bluesmusik på logen (i åska och regn tyvärr). Men vad gjorde det. Humöret och stämningen var på topp hela kvällen.
Kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar