tisdag 21 september 2010

Födelsedagslycka.............

Födelsedagslycka
I lördags fyllde mitt älskade barnbarn mellan-prinsessan E 7 år :)
Hon blev uppvaktad på morgonen av mamma, pappa och lilla-syster med tårta på sängen:) Bara det är ju en dröm.
Sedan fick hon "leta skatter" genom att läsa på lappar var presenterna låg gömda.
Det är lycka när man är 7 år! :)
På eftermiddagen var det "vuxenkalas" för 20 personer.
Gissa om hon var helt överlycklig!
Det här halsbandet med armband gjorde jag till lilla E.
Alla mina och makens presenter hade vi lag i en jättelåda (som hade innehållit en fåtölj!).
Då var det inte bara födelsedagsbarnet, som blev nyfiken på innehållet!!!
Jag minns inte min egen 7-årsdag men jag kommer faktiskt ihåg 5-årsdagen.
Då låg jag sjuk i mässlingen, så jag fick fira den någon vecka senare.
Jag fick ett otroligt fint silverhalsband med ett hänge med en blomma
av gnistrande stenar i. Tyvärr har jag det inte kvar :(
Dessutom fick jag en fin armbandsklocka, som jag inte heller har kvar
(hi,hi, det är 57 år sedan),
av min mamma och pappa.
Kram till er alla och ha en mysig höstdag.

3 kommentarer:

  1. Kommer ihåg att det var stoleken på paketet som var det bästa när man var liten. Ju större ju bättre.

    SvaraRadera
  2. Jättefint!
    Kan tänka mig att hon blev glad för dom fina smyckerna =)
    Nu har jag beställt massa fina pärlor från pagoni som jag ska göra mer armband av, nu börjar jag verkligen få in snittsen på dom och dom blir faktiskt riktigt fina =)

    Ha det så bra!
    Kramar ifrån lilla Hermine ;)

    SvaraRadera
  3. Fina smycken, kan tänka mig att hon blev glad!
    Rolig idé med paketet, ju större desto bättre.

    Kram Linda

    SvaraRadera