lördag 31 juli 2010

Tiden går fort när man har roligt.................



Ja, nu var det riktigt länge sedan jag var inne och bloggade. :( Men det har varit mycket annat som jag har prioriterat, när det inte går att gör allt samtidigt. Jag skall försöka skriva lite oftare. Somaren har ju varit helt underbar och då vill man ju inte sitta inne heller vid datorn utan vara ute och njuta ;)


Hoppas ni alla haft en skön sommar och att den fortsätter ett bra tag till.

Det är ju ljuvligt med alla sköna bad och grillkvällar.




Bl.a. har jag gjort kuddar till barn och barnbarn.

Det har blivit 10 st hittills. Det är jättekul och

blir ju så personligt.


Här är en kudde, som äldsta barnbarnet F

har fått. Han är fotbolls- och ishockeyfantast

och det är hans favvolag som är på kudden

tillsammans med en bild av honom själv, när han är 2 år.








Virka har ju verkligen blivit en fluga. Jag har virkat

mycket tidigare och blev inspirerad av syster-

dottern Linda. Tack för det!!!


Det blev tre små väskor till farmors prinsessor.

Till 11-årige F gjorde jag ett halsband med kors och ett peace-märke.

(killar i den åldern gillar ju inte virkade väskor hi,hi........)





I våras köpte vi ett limequat-träd

till uterummet. Det var både vita

blommor, som doftade underbart, och gröna frukter på det.


Det har gett oss härliga gula frukter

hela sommaren. De smakar något mitt emellan citron och lime

och är helt perfekt i drinkar!!!!!!!!!!!!




I början på juni fick vi vårt smålandsstaket!

Nu har vi det runt hela tomten.
Det blev helt underbart och ombonat.


Kanske slipper vi i alla fall några rådjur inne

på tomten.

Det räckte med att de åt upp vår stora murgröna,

som 4 m hög och kaprifolen i vintras :(


.


Skulle hämtat familjen LNFE på Landvetter i natt. Men flyget från Teneriffa

till Madrid var försenat ca 8 timmar och de kom dit kl. 20.00 i går kväll

och har inte fått något flyg hem förrän i MORGON och landar på Landvetter kl. 17.10.

Dessutom var L:s resväska inte med till Madrid.

Det är inte så kul efter att ha varit borta i 14 dagar

och skall börja jobba på måndag!!!!!!!!!!!



I går regnade det ju så in i ......................

Så nu skall vi ner till och tömma båten.

Sedan blir det en långprommenad.

HÄRLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Kram till er alla från mig

och ha en mysig lördagskväll.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar