fredag 4 september 2009




I dag ÄR det höst!



Har varit inne hela dagen och ordnat lite inför helgen. Skall sätta mig framför brasan i uterummet med en kopp kaffe nu. Vi får besök av kompisarna E och S från Falun i helgen och de kommer senare i kväll och då blir det ost och skinkpaj med ett glas rött (eller två). Det skall bli kul att ha dem här. Hoppas bara vi kan bjuda på lite bättre väder än det varit i dag.


Jag har gjort några halssmycken i veckan till väninnor Det är såå himla kul att "smycka" och nu när hösten kommer får jag ju mer tid över till det. Det är helt underbart att få vara hemma och göra saker "med händerna" och tillverka olika saker. Jag har stickat en hel del och jag skall försöka mig på textiltryck på kuddar också. Får se hur det går. Hur som helst känns det helt rätt att jag sade upp mig och slutade jobba!








Halssmycken med ingraverat namn och Amore




Trevlig helg och kram till alla.





4 kommentarer:

  1. Hej Moster =)
    Jag vill oxå testa på textiltryck,det verkar så roligt och just att man själv kan bestämma hur det skall se ut.
    Dina stansade hjärtan är så himla fina!
    kanske lägger in en beställning när jag kommer på något bra du kan stansa in ;)
    Kan tänka mig att det känns skönt att gå hemma nu när ni fått så fint i huset,då du kan fixa och pyssla när du vill.
    Just nu har jag åkt på nån slags influensa,inte roligt :( men jag får hoppas att jag tillfrisknar snart så får vi komma ut och hälsa på er.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Väldigt fina hjärtan du har gjort!

    Blir avundsjuk när jag hör hur du kan gå hemma och pyssla. Jag kämpar för att få tiden att gå ihop och ändå kunna skapa utrymme för pyssel och återhämtning. Men jag antar att det är så det är när man är i småbarnsåren.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Fina smycken! Måste kännas skönt att ha hur mycket tid som helst till det man vill göra.

    //J

    SvaraRadera
  4. Nja, hur mycket tid som helst, Jörgen .......
    Maken tar allt sin beskärda del av min tid. Men ok det blir en hel del tid över. Och det är helskönt att få hinna med att vara kreaktiv.

    SvaraRadera