onsdag 22 juni 2011

GLAD MIDSOMMAR!
Visst är det underbart med midsommar.
Ljusa nätter och blommor i överföd överallt.
Tyvärr blir det väl inte så soligt och varmt som man skulle önska i år
men man får ha det mysigt ändå
med god mat tillsammans med nära och kära.

Vi börjar fira redan på förmiddagen i Halla.
Först är det tipsprommenad för hela familjen.
Obligatoriska sillunchen med olika sorters sill-
inläggningar; örtagårdssill, citronsill och chilisill.
Supergoda alla tre. Jag har lagt in dem idag, så de står i kylet
och bara väntar på färskpotatisen (tyvärr blev våra egna
inte klara till midsommar) och egen kryddad nubbe, herr Dals snaps.
Ruskigt god!!! Kryddad med rabarber, citronskal, myntakvistar och
stjärnanis. Sedan jordgubbar och grädde!!! Mums.
På eftermiddagen är det dans runt midsommarstången med
lekar och massor av lotterier mm.
Jag själv skall sälja lotter i vårt "baklotteri" en stund mellan danserna
och fikat med cupcakes med blå frosting med sockerhjärtan på.
Mina små prinsessor E och F kommer att älska dem.

Jag har tidigare gjort rabarbermarmelad och
skall skänka den här burken som en vinst.
Även en flaska rabarbersaft går till lotteriet liksom
lite hembakt bröd och "tavlan" med texten "i denna ljuva sommartid".
Hoppas ni får en riktigt fin midsommar tillsammans med god mat och
trevliga vänner.
Passar också på att visa vad jag gjort för ett par veckor sedan
(det var ju ett tag sedan jag bloggade senast).
Den här tröjan har jag stickat till lille prinsen H.
Han är jättesöt i den.
Visst är knapparna ljuvliga till den lille snyggingen.
Han är ju inte snart 8 månader så lite bilar kan
nog snart bli kul att titta på.
Har även gjort den här brevlådan till min lilla älskade
systerdotter S och hennes R som inflyttnings-
present i deras underbara torp.
Den kom väl till pass, eftersom deras gamla läckte och
allt post blev våt!!!!!!
Jättekram till er alla och ha en ljuvlig sommartid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar