måndag 3 augusti 2009




Regnet det bara öser ner...................








I dag har regnet öst ner hela dagen. Då passade jag på att sy mig ett förkläde och två grytlappar av Rosentyget. Det känns som hundra år sedan jag använde förkläde (när mina söner var små). Dessutom sydde jag klart två kuddar, som skall få ligga på lilla utebänken. När det blir fint väder igen............Tog idén till dem ur den helt underbara boken "Inred och dekorera ljust & lantligt". Tack för tipset ang. boken Pemmelpy.






En vas med vitlöksblommor från trädgårdslandet står just nu på vår braskamin. Blommorna skall tas bort från vitlöksplantan och jag hade inte hjärta att kasta dem på komposten. Visst är de vackra.








Men, i morgon är en annan dag och det är väl ändå så att "efter regn kommer solsken"?


Kram




































1 kommentar: